GEESTEREN – Ook de tweede editie van Grand Prix Sales Online, partner van CSI Twente, is meer dan geslaagd verlopen. Voor een derde van de veulens werd tijdens de online veiling 15.000 euro of meer geboden. De veilingtoppers werden voor 33.500 euro (Paco don Santos, video onderaan) en 25.000 euro (Chanel 2000 Z, bovenste foto) verkocht.
Vanuit de Verenigde Staten diende de nieuwe eigenaar zich aan van Chanel 2000 Z (v. Cornet Obolensky x Echo van ’t Spieveld). De kleindochter van de succesvolle Electra van ’t Roosakker werd maandag voor een topprijs van 25.000 euro het meest dure springveulen. Chaccotino Blue HRC Z (v. Chacco Blue x Quidam de Revel), het nauw aan de toptalenten Zaccorado Blue en Peppermunt Blue verwante hengstveulen, verhuist voor 22.500 euro naar Duitsland.
Merrieveulen Briljant Blue XS Z (v. Brunetti Z x Chacco Blue) uit de merrie Briljant krijgt voor 18.000 euro Canada als thuisbasis. Duurste KWPN’er werd Papilotte DDH (v. Casall Ask x Emerald van ’t Ruytershof). Voor de kleindochter van de onder Yuri Mansur uitstekend presterende Babylotte werd 17.000 euro geboden.
Veel interesse uit buitenland
Dressuurveulens van het KWPN voerden dinsdag net als een maand geleden tijdens de eerste online veiling de boventoon bij versie 2.0 van Grand Prix Sales. Paco dos Santos (v. Imposantos x Quantensprung) groeide uit tot de absolute topper van het gezelschap. Voor de nauw aan premiumhengst Der Don en Los Christianos verwante Paco dos Santos had een Duitse bieder 33.500 euro over. Patton E.H. (v. Le Formidable x Florencio), het hengstveulen uit de zus van de goedgekeurde KWPN-hengst Joyride, blijft na een bod van 27.000 euro in Nederland. Voor Proud of Glamour (v. Glamourdale x Wynton), familie van Ironiki die bij de IBOP-test 85,5 procent scoorde, werd 20.000 euro betaald.
Organisatoren Sannah Angenent en Marjolein Ras waren na afloop van de succesvolle tweedaagse begrijpelijk uiterst content met het verloop van hun tweede onlineveiling. Sannah Angenent constateert dat de belangstelling ook vanuit het buitenland groot was. “Behalve behoorlijk wat klanten die na de vorige veiling terugkwamen, boden ook veel nieuwe klanten mee, nu onder meer ook uit Denemarken, Zweden, Spanje, en Zwitserland. Er gaan veulens naar internationale ruiters uit bijvoorbeeld Denemarken, Duitsland en Peru, hengstenstations, en naar diverse professionele stallen en fokkers. Bij de dressuurveulens zagen we nu zes veulens naar het buitenland vertrekken. We kunnen niet anders dan blij worden van de resultaten.”
Tijdens de veiling kon ook worden geboden op een fraai schilderij van hoogwaardig tapijt. De ‘wall painting’ van www.tondesign.nl bracht uiteindelijk 1000 euro op voor een goed doel. De opbrengst gaat naar De Veulenbrigade, een intensive careafdeling voor pasgeboren zieke of zwakke veulens van de Universiteitskliniek Utrecht.
Vertrouwen van de kopers
Marjolein Ras tot slot: “We zijn zeer tevreden. We wilden natuurlijk graag weer minimaal eenzelfde resultaat als bij onze eerste editie, die al een groot succes was. Het is fijn te mogen constateren dat we opnieuw het vertrouwen van de kopers hebben gekregen. En zeker voor een online veiling in deze rare tijden zijn er goede prijzen betaald. Beide dagen lag de gemiddelde verkoopprijs boven de 13.000 euro. Dat is ook fantastisch voor onze fokkers.”
Voor alle resultaten en meer informatie en beelden van de aangeboden veulens, zie www.grandprixsales.nl